1. Inhalt
  2. Navigation
  3. Weitere Inhalte
  4. Metanavigation
  5. Suche
  6. Choose from 30 Languages

Evropa

Predsjednik i njegova televizija

On je prvi ukrajinski predsjednik koji ima svoju televiziju. Kritičari preporučuju Porošenku da je proda, jer bi za šefa države kanal vijesti uskoro mogao da predstavlja teret .

default

Petro Porošenko

Vila sa vodopadom i ljiljanima. Jedna žena se spušta nizbrdicom koja vodi od trema zdanja.

Prilazi joj novinar i pita - "Kako se osjećate u vašoj novoj ulozi"

"U kojoj ulozi?" - pita ona, nasmijana.

"Kao prva dama"- kaže novinar.

Tako na "Kanalu 5" počinje intervju koji Vitalij Hajdukevič vodi sa Marinom Porošenko, suprugom novog ukrajinskog predsjednika. On je vlasnik te TV stanice.

Hajdukevič ne vidi problem u činjenici da je Porošenko prvi šef države koji ima sopstvenu televizijsku stanicu.

Ukraine Proteste EU Flagge 25.11.2013

Kanal 5 je odigrao veliki ulogu tokom protesta u Kijevu protiv Janukovičeve proruske vlade.

"Sve dok to ne utiče na moj rad kao novinara, nije me briga ko je vlasnik,", rekao je on u intervjuu za DW. Ni prije, ni poslije izbora, na njega niko nije vršio pritisak. Takođe, na rad televizije ne utiče ni to što je Svjatoslav Zegolko, bivši voditelj na "Kanalu 5", sada Porošenkov portparol.

Izvještavanje sa velikim uticajem

Porošenko je vlasnik "Kanala 5" od osnivanja 2003. U to vrijeme je to bio prvi ukrajinski kanal vijesti. "Igrao je veliku ulogu u Narandžastoj revoluciji 2004, ali i u proevropskom pokretu na Majdanu", kaže Natalija Ligačova.

Urednica ukrajinskog medijskog portala "Telekritika" naglasila da je za DW, da je Porošenkova televizija bila jedan od malobrojnih medija koji su kritički izvještavali o proruskoj vladi predsjednika Viktora Janukoviča koji je pobjegao u Rusiju. "Televzija nije izvještavala sasvim neutralno, bila je veoma opoziciona."

Prema Ligačovoj, "Kanal 5" je odavno ukinut na Krimskom poluostrvu koje je anektirala Rusija. Nema ga ni i u područjima koji su pod kontrolom proruskih separatista u istočnoj Ukrajini. Udio stanice na ukrajinskom tržištu nije baš veliki: redovno je prati oko 10 odsto Ukrajinaca. "Ali, uticaj je veliki". Vijesti na „Kanalu 5“ prate uglavnom poslovni ljudi i zainteresovani za politiku.

Porošenko želi da zadrži svoju televiziju

To što Porošenko ima svoju televiziju, jeste potencijal za konflikte, smatra Ligačova. Jer, prema ukrajinskom zakonu, predsjednik ne bi trebalo da se angažuje u bilo kojoj poslovnoj aktivnosti. "Porošenko želi da proda svoj koncern slatkiša i druge firme, ali ne i TV kanal ", kaže ona. Za pobjedu na izborima on prije svega može da zahvali toj svojoj TV stanici. Prema studiji "Telekritike", za vrijeme predizborne kampanje "Kanal 5" je dva do tri puta više izvještavao o Porošenku nego o Juliji Timošenko.

Ukraine Wahl Kandidaten Julia Timoschenko und Pjotr Poroschenko

Tokom izborne kampanje Porošenko je bio zastupljeniji nego Timošenko na sopstvenom kanalu.

Kritičari u zemlji i inostranstvu savjetuju Porošenku da proda "Kanal 5". Ako ne proda, onda se ne bi razlikovao od oligarha čiji mediji su samo alatke u političkoj borbi.

Predstavnica OEBS-a za medije, Dunja Mijatović, čvrsto je uvjerena da izabrani političari ne bi trebalo da posjeduju ili kontrolišu medije. "Ako Porošenko želi da proda svoje firme, onda bi TV kanal trebalo da bude na prvom mjestu."

Njemački novinar Vinfrid Šnajder, koji živi u Kijevu, smatra da bi u slučaju prijevremnih izbora, u jesen ove godine, Porošenko mogao da se nađe pod sve većim pritiskom. "Kanal 5" bi za predsjednika mogao da postane "politički i moralni teret ", čak i ako taj medij ne bi uticao na birače." Zato mu i on savjetuje da proda “Kanl 5”, zbog "političke higijene".