1. Inhalt
  2. Navigation
  3. Weitere Inhalte
  4. Metanavigation
  5. Suche
  6. Choose from 30 Languages

Kiosk

Njemačka štampa komentira izbore u Bjelorusiji

Diktator Aleksandar Lukašenko održava se na vlasti uz pomoć Kremlja

Diktator Aleksandar Lukašenko održava se na vlasti uz pomoć Kremlja

O pobjedi Aleksandra Lukašenka na predsjedničkim izborima u Bjelorusiji, «Frankfurter Allgemeine Zeitung» piše:

«To nisu bili izbori, već izborna farsa. No, da predstava bude bolja, diktator Lukašenko dozvolio je da se na njoj pojave protukandidati i da izbore nadgleda OSCE. Njeni posmatrači nisu samo dokumentirali niz prekršaja izbornog zakona već su predstavljali i zaštitu za opoziciju. Opoziciju, koja je bila izložena represalijama, koje u Evropi nisu vidjene od 1989-te godine.»

piše «Frankfurter Allgemeine Zeitung». «Frankfurter Rundschau» dodaje:

«Autokrati Lukašenku za izbornu pobjedu vjrovatno i nije bila potrebna manipulacija izbora. Ali za apsolutnu vlast, kojom već godinama davi i guši svoju zemlju, bilo mu je važno da dobije legitimnost. Uprkos propagande, koju širi njegov vladajući aparat, sve je više onih koji se opiru Lukašenkovoj apsolutističkoj vladavini. Ostaje pitanje šta će Evropa uraditi sa svojim napornim susjedom Bjelorusijom. Ostaje joj samo da pooštri vizni režim za visokorangirane sluge Lukašenkovog režima. No, Evropska Unija bi, kada su u pitanju ljudska prava, malo kritičnije morala gledati i na Rusiju,

smatra «Frankfurter Rundschau». «Lausitzer Rundschau» nastavlja:

«Lukašenko ne bira sam sredstva za ostvarenje svog cilja. U svojoj bici za političko preživljavanje on potpuno ovisi od Kremlja. Bez Putinove velikodušne pomoći on se ne bi održao. Nije slučajno što njemačka vlada, ali ni Evropska Unija i SAD nisu u stanju pronaći put, kojim bi ubijedili Ruse da prestanu pomagati bjeloruskog silnika i vladara. Lukašenko nije ništa drugo do mali brat autokrate Putina. Zapad, na žalost, još nema sredstva da se suprotstavi Moskvi i njenom gaženju demokratskih inicijativa i principa.»

zaključuje «Lausitzer Rundschau».