1. Inhalt
  2. Navigation
  3. Weitere Inhalte
  4. Metanavigation
  5. Suche
  6. Choose from 30 Languages

Kiosk

Milioni na računima kineskih političara

Političari koji voze skupe automobile, nose skupe satove, imaju milione na računima. Zvuči vam poznato? Naravno. Riječ je o političarima u Kini koji propovijedaju blagostanje za sve, ali pri tom misle samo na sebe.

Porodica premijera Kine Vena Điabaoa bila je nekada veoma siromašna. On sam je isticao primjer kako je u djetinjstvu njih petero stanovalo u sobi od devet kvadratnih metara. Vremena se mijenjaju. Ako je vjerovatii listu "New York Times" imovina porodice Điabao danas vrijedi 2 milijarde i 700 miliona dolara. U Kini je zabranjena bilo kakva debata na tu temu. Njemački list Frankfurter Allgemeine Zeitung piše:

Čovjek iz naroda - Ven Điabao

"Čovjek iz naroda" - Ven Điabao

"U SAD se u međuvremenu zna da onaj ko želi da uđe u utrku za predsjednika mora da prikupi milione. Ipak, milioni koje ima republikanski kandidat Mitt Romney su samo mrvice za ono što je prikupila kineska partijska elita, zahvaljujući vezama, "rođačkoj" politici i korupciji. Premijer Điabao tako navodno posjeduje 2,7 milijardi dolara, ali ni drugi partijski funkcioneri ne žive u siromaštvu. Slučaj nedavno smijenjenog funkcionera Bo Xilaja samo je potvrdio: Kinom vlada Komunistička partija, ali se ta vladavina poklapa sa enormnim socijalnim razlikama i sa sve većim bogatstvom u rukama vlastodržaca.

Milioni Kineza više ne žive u siromaštvu, ali plodovi privrednog uspjeha očito nisu ravnomjerno raspoređeni. Socijalne napetosti rastu, korupcioni skandali povećavaju nezadovoljstvo, a izvještaji o bogatstvu premijera su samo ulje na vatru. To je i razlog zašto su kineske vlasti blokirale pristup internet stanici lista "New York Times". One strahuju da bi u narodu moglo dalje erodirati povjerenje u autoritet Partije", piše Frankfurter Allgemeine Zeitung.

Luksuzni apartmani u soliterima i sirotinjske četvrti su čest prizor u kineskim gradovima

Luksuzni apartmani u soliterima i sirotinjske četvrti su čest prizor u kineskim gradovima

Pohlepni stranački kadar

"Kad neko dođe na vlast, onda i njegov pas i kokoške idu u raj", citira list Süddeutsche Zeitung jednu kinesku poslovicu koja postoji već 2000 godina.

"Otkrića o bogatstvu kineskih partijskih funkcionera ove godine su dostigla novu razinu. Brojni Kinezi su se navikli na korupciju koja je tokom proteklih desetljeća "eksplodirala" i na nju reaguju s rezignacijom ili cinizmom. Neki su još uvijek gajili iluzije kako je makar vrh Partije "čist". Te iluzije su se raspršile upravo uoči velike smjene na vrhu.

Siromah traži hranu u korpi za smeće u Šangaju

Siromah traži hranu u korpi za smeće u Šangaju

Prvo je skandal s funkcionerom Bo Xilajom otkrio kako je njegova porodica stekla stotine miliona dolara. Uslijedili su izvještaji agencije Bloomberg o bogatstvu budućeg "prvog čovjeka Kine" Xi Jinpinga, a sada se isto navodi za sadašnjeg premijera Điabaoa.

Možda je tačno ono što tvrde poznanici Điabaoa i Jinpinga - da oni lično nisu imali koristi od svojih funkcija, nego da je rječ o njihovim ženama, sinovima, rođacima...Ali, ako čak ni najmoćniji u Kini nisu u stanju da kontrolišu članove svojih porodica onda to pokazuje koliko truo je sistem koji razvija kapitalizam pod kontrolom stranačkih kadrova, kome je transparentnost prirodni neprijatelj i u kojem se svaka kritika brutalno guši.

Sve više luksuznih prodavnica u centrima velikih kineskih gradova

Sve više luksuznih prodavnica u centrima velikih kineskih gradova

Predstojeći 18. kongres Komunističke partije pokazaće da li je Partija shvatila ono što neki njeni lideri odavno govore: Borba protiv korupcije se ne može dobiti u ovom sistemu. Za to su potrebni nezavisni mediji i nezavisno sudstvo. Dakle, potrebno je uspostaviti stranku na potpuno novoj osnovi. Još u martu su izrečene ove velike riječi: "Korupcija je najveća opasnost za Partiju. Ona može uništiti političke fundamente naše zemlje." Ove riječi je izgovorio premijer Ven Điabao", piše list Süddeutsche Zeitung.

Autor: Azer Slanjankić

Odgovorni urednik: Mehmed Smajić