1. Inhalt
  2. Navigation
  3. Weitere Inhalte
  4. Metanavigation
  5. Suche
  6. Choose from 30 Languages

Komentar

Kuda ide egipatska štampa?

Nakon Mubarakove ostavke egipatski dnevni list Al Ahram napravio je žestok zaokret. Donedavno je držao Mubaraku stranu, a onda, već u petak 11. februara, govore o "istorijskom svrgavanju diktature".

default

"Narod je svrgnuo režim!"

Ägypten Hosni Mubarak

Hosni Mubarak - Kraj jedne diktature

Do ostavke egipatskog predsjednika Hosnija Mubaraka 11. februara egipatski dnevnik Al Ahram bio je megafon njegove vlade. U toj ulozi prvo je pokušao da prikrije talas protesta u zemlji. Kada to više nije bilo moguće, demonstrante koji su se borili za slobodu i demokratiju, Al Ahram je označio kao djetinjastu manjinu koja djeluje po diktatu iz inostranstva.

Kako bi ostali na Tahrir trgu, iz inostranstva dobijaju novac i za topli obrok, pisao je list. Nakon što se Mubarak povukao s vlasti, na naslovnoj stranici je stajalo "Narod je srušio režim". I od tada Al Ahram mijenja ton i do juče "demokratskog predsjednika" naziva diktatorom.

Na račun naroda...

I dok brze promjene kursa listova mnogi Egipćani smatraju licemjernim, novinar Ibrahim Mansur pokazuje razumijevanje za kolege. Dugogodišnji saradnik privatnih novina Ad Dustur kaže da su sljedbenici Mubarakavog režima godinama držali ključne pozicije i u Al Ahramu.

Fotomontage Ägypten Mubarak Obama ORIGINAL

Fotografija koja nije prošla kroz Al Ahramov fotošop!

"Ti ljudi su, nažalost, radili u korist režima i zbog toga su dobijali te pozicije i ogromne sume novca, tako da su podržavali režim i Nacionalnu partiju, zaista na račun naroda."

Prema Mansurovim tvrdnjama, glavni i odgovorni urednik i izvršni urednik Al Ahrama navodno su dobijali više do 170.000 dolara mjesečno za lojalnost. A ovaj list nije jedini. Mubarak je medije, isto kao i armiju, upotrebljavao kao igračke samo da bi se održao na vlasti, kaže Mansur. Danas, kada je režim svrgnut, izgleda da se promijenila slika vlasti i u Al Ahramu. Mnogi mediji su trpili pritisak diktature, kaže Abd Al Azim Hamad, jedan od urednika u Al Ahramu koji pozdravlja promjene u Egiptu.

„Ono što se dogodilo je izuzetno pozitivno. Tome smo se nadali najmanje deset godina. Egipatska štampa je tokom Mubarakove ere bila pod velikim ograničenjima. Nismo svi sarađivali sa režimom. Saradnici režima su bili samo glavni urednici koje je režim direktno postavljao. Mnogi novinari, međutim, nisu htjeli da se povinuju režimu."

Fotomontage Ägypten Mubarak Obama Screenshot Al Ahram

O tome koliko je list Al Ahram bio u sprezi s režimom govori i ova foto-montaža. Tokom bliskoistočnih pregovora u Vašingtonu Mubaraka Al Ahramov fotošop prebacuje na čelo - umjesto Baraka Obame.

Danas se Hamad nada boljim uslovima za novinarstvo, koje je sada, nakon svrgavanja režima, slobodno. Takođe i Al Ahram, promjenom politike i novim pozicioniranjem, pokušava da ponovo osvoji povjerenje naroda. No, mnogi smatraju da je taj list već odavno izgubio povjernje, ali lagani oporavak je moguć demokratskim putem. Prvi koraci su već urađeni, kaže Abd Azim Ahmad, saradnici režima koji su bili na čelu Al Ahrama su stavljeni na crnu listu i oni ubuduće ne bi trebalo da imaju bilo kakvog uticaja na medijsku sliku. Hamad i njegov kolega Ibrahim Masur kažu da ipak sve zavisi od pravca u kojem će se razvijati politička situacija u zemlji. Ova dvojica novinara su više suzdržana nego euforična.

Autori: Patrik Bruks i Svetozar Savić

Odg. urednik: Azer Slanjankić