1. Inhalt
  2. Navigation
  3. Weitere Inhalte
  4. Metanavigation
  5. Suche
  6. Choose from 30 Languages

TEME

Koncern Springer želi preuzeti dva televizijska kanala

Ovih dana je Njemačka služba za nadgledanje medija zaustavila planirano preuzimanje televizijske grupe ProSieben-Sat 1 od strane novinskog koncerna Axel Springer. Jaka pozicija koju ova privatna televizijska grupa ima u njemačkom medijskom krajoliku, ujedinjena sa novinskim divom, koncernom Springer, koji između ostalih izdaje i najtiražniji dnevni list u zemlji, tabloid Bild, dovela bi do suviše velike koncentracije moći kojom bi se mogao vršiti veliki utjecaj na formiranje javnog mišljenja. Tim riječima je komisija obrazložila svoju odluku.

Centrala koncerna Axel Springer u Berlinu

Centrala koncerna "Axel Springer" u Berlinu

Kupovinom privatnih televizijskih kanala Pro Sieben i Sat 1 Springer bi pokrio oko 42 % televizijskih gledatelja, i postao drugi najveći medijski koncern u Njemačkoj, nakon Bertelsmanna koji je vlasnik između ostalih i televizije RTL. Jos prije odluke Službe za nadgledanje medija, slične je prigovore formulirao i Ured za kartele. Ova organizacija, koja se u prvom redu brine za osiguravanje ravnopravnih uvjeta na tržistu, boji se prevelike koncentracije na tržištu reklama u slučaju ujedinjenja Springera i televizijskih programa.

"Ovaj se posao ne može odobriti", tim riječima je Komisija za utvrđivanje prevelike koncentracije na području medija (KEK) obrazložila svoju odluku. Veliki broj redovnih gledalaca televizijskih programa Pro 7 i Sat 1 u kombinaciji sa velikim tiražama Springerovih novinskih izdanja vodilo bi ka mogućnosti prevelikog utjecaja na formiranje javnog mišljenja. Tom odlukom je novinskom Koncernu Springer onemogućeno da kupi televizijski koncern koji je sada u vlasništvu američke investicijske grupe Haima Sabana.

Dogovor o kupnji je postignut još prošlog augusta, kada je dogovorena cijena od tri milijarde Eura.

Problem za koncern Springer nije samo Komisija za medija. I Ured za kartele je izrazio sumnju u dozvoljenost takve fuzije, i kao jedan od uvieta za zeleno svjetlo traži da Springer nezavisnom kupcu proda ili najtiražniji njemački dnevni list, Bild-Zeitung, ili jednu od dvije velike televizijske stanice, dakle ili Pro 7 ili Sat 1. Iz perspektive Springera, prodaja Bilda ne dolazi u obzir, budući da je to centralna novina kuće, i donosi najveći profit.

Jučer je objavljena vijest da je Springer ponudio prodaju kanala Pro 7 nakon preuzimanja čitavog koncerna, ali je iz Ureda za kartele odmah stiglo ponavljanje zahtijeva da se prvo proda televizija, a tek potom bi se mkogla odobriti fuzija. Koncern Springer je najavio da će sada provjeriti da li je to pravno uopće moguće, i da li je ekonomski isplativo. Promatrači pretpostavljaju da bi prodaja televizijskog kanala Pro 7 pozitivno utjecala i na odluku Komisije za medije.

Ured za kartele traži da se televizija proda prije preuzimanja zbog bojazni da bi nakon toga Springer mogao televiziju prodati nekom kupcu koji je direktno s njime povezan. Osim toga Ured traži da mu se prije prodaje zahtijev dostavi na odobrenje.

Po riječima predsjednika Ureda za kartele, Ulfa Bögea, tek ispunjenjem tih uvijeta bilo bi omogućeno da ne dodje do prevelike koncentracije na tržištu reklama. Time bi Springer jos uvijek imao vrlo jaku poziciji kada se radi o reklamama u novinama, ali bi poboljšanje u vezi sa televizijom bilo ipak važnije, smatra Böge.

Konačnu odluku Ured za kartele trebao bi donijeti 20. januara, do kada će se Springer izjasniti o uvijetima koji su mu postavljeni. U slučaju da Ured zabrani fuziju, tu odluku još može promijeniti njemački ministar privrede, Michael Glos, tzv. ministarskom dozvolom.