1. Inhalt
  2. Navigation
  3. Weitere Inhalte
  4. Metanavigation
  5. Suche
  6. Choose from 30 Languages

Kiosk

Gašenjem lista "News of the World" nije ugašen skandal

Prisluškivanje mobitela kraljevske porodice, poznatih ličnosti, pa i žrtava otmice, podmićivanje policije. Ovo se prebacuje novinarima natiražnijeg nedjeljnog lista u Velikoj Britaniji koji sutra izlazi posljednji put.

List je izlazio još od 1843. godine

List je izlazio još od 1843. godine

List "Die Welt" ovako komentariše gašenje lista "News of the World":

Bivši urednik i bivši savjetnik premijera Andy Coulson priveden je u policiju

Bivši urednik i bivši savjetnik premijera Andy Coulson priveden je u policiju

"Sve ima svoju cijenu, tako i prisluškivanje tuđih mobitela. Političari, policija i mediji u Velikoj Britaniji su zapali u krizu koja, ako nas signali koje vidimo ne varaju, vjerovatno donosi nova neprijatna iznenađenja. Britanski parlament je tek prošao kroz krizu koju su izazvali poslanici trošeći državne pare za privatne troškove. Novi skandal dolazi stoga u neugodnom trenutku. Ipak, u drugim državama nije preporučljivo da se zlurado gleda na stvari. Potrebno je da svi provjere stvari "u svom dvorištu", te da po potrebi intervenišu", piše "Die Welt".

Nemojte misliti da se tako nešto ne može desiti i kod nas, upozorava "Frankfurter Rundschau" i dodaje:

"I ovdje su se špijuni u navodnoj novinarskoj misiji prilijepili za političare kako bi istražili njihov ljubavni život. Prisluškivanje poruka na mobitelima se od vršljanja po tuđim poštanskim sandučićima razlikuje samo u tehničkom pogledu. Onim što su pronašli novinari lista "News of the World" obilato su se služili i mediji u Njemačkoj, a njihova publika je uživala. Zbog toga aktualni skandal pogađa medije, ali i njihove korisnike", naglašava "Frankfurter Rundschau".

Britanska politika u novoj močvari

List "Tagesspiegel" iz Berlina primjećuje:

Svemoćni medijski magnat Rupert Murdoch

Svemoćni medijski magnat Rupert Murdoch

"Medijski magnat Rupert Murdoch je gašenjem lista "News of the World" sam pokazao kolika je močvara u koju se zaglibilo zbog prisluškivanja i korupcije. Ovaj list u nedjelju (10.7.) izlazi posljednji put. Priznanje nedjela nije moglo biti jasnije, ali isto tako se nije moglo jasnije pokazati kako ne postoji niko ko bi mogao ovog čovjeka pozvati na odgovornost", zaključuje "Tagesspiegel".

"Rheinische Post" iz Dizeldorfa komentariše ponašanje britanskih političara.

"Ovaj skandal je teško narušio ugled političara u Londonu jer pokazuje koliko su se istopile granice između vlade, lobista i medija. Blizina političara, medija i biznismena je dostigla toliku mjeru da ugrožava najstariju parlamentarnu demokratiju na svijetu. Premijer David Cameron, koji je jedno vrijeme kao medijskog savjetnika imao jednog od Murdochovih novinara, sada obećava rasvjetljavanje afere. To je najmanje što može da učini. Ali, mimo toga, britanska javnost mora da pooštri zahtjeve za uvođenje transparentnosti i morala u rad političke elite", stoji u listu "Rheinische Post".

Autor: Azer Slanjankić

Odg. ur.: Senad Tanović