1. Inhalt
  2. Navigation
  3. Weitere Inhalte
  4. Metanavigation
  5. Suche
  6. Choose from 30 Languages

Komentar

Da li su prisluškivane i žrtve napada 11.09.2001.?

FBI istražuje optužbe da je Murdochov medijski imperij News Corp. prisluškivao ili pokušao prisluškivati žrtve terorističkih napada u SAD-u 2001. godine i njihove obitelji. Sam Murdoch polako popušta pod pritiskom.

default

11.09.2001.: napad na Svjetski trgovinski centar

Pritisak na 80-godišnjeg medijskog tajkuna Ruperta Murdocha raste sa svih strana. S druge strane Atlantika jučer (14.7.) su mu stigle nove uznemirujuće vijesti. Američka savezna policija FBI najavila je da istražuje utemeljenost optužbi da je Murdochov imperij News Corp. preko jednog privatnog detektiva pokušao doći do snimaka razgovora koji su vodile žrtve terorističkih napada od 11. rujna 2001, te da su njegovi novinari nudili njujorškim policajcima novac za zapisnike tih razgovora.

Britanski list The Daily Mirror izvještava, pozivajući se na neimenovani izvor, da su novinari tražili brojeve poginulih i detalje o njihovim pozivima. Mirror je bio konkurentska novina prije nekoliko dana ugašenom Murdochovom listu News of the World.

FBI se uključio na zahtjev njujorškog kongresnika Petera Kinga, no senator John McCain koji sjedi u nadležnom Odboru za domovinsku sigurnost i unutarnje poslove rekao je da on nije još vidio nikakve dokaze o eventualnim prekršajima koje je News Corp. počinio u SAD-u.

Slučaj News Corpa, na zahtjev više američkih senatora, istražuje i američko državno odvjetništvo, potvrdio je glavni državni odvjetnik i ministar pravosuđa Eric Holder prilikom posjeta Sydneyu.

Uhićeni imao ugovor s policijom

Flash-Galerie News of the world logo

Američki senator Robert Mendez uputio je pismo britanskom premijeru Davidu Cameronu u kojemu je zatražio od njega da istražnim organima stavi na raspolaganje sve informacije kojima raspolaže, a koje se tiču žrtava napada u SAD-u: "Strašna je pomisao da postoji mogućnost da su žrtve tragedije od 11. rujna mogle biti i žrtve novina koje traže profit u informacijama o njihovoj patnji".

Pravni stručnjaci su ocijenili kako će biti vrlo teško rasvijetliti pokušaje prisluškivanja tih žrtava, ako ih je bilo, ako ne progovori neko od insajdera tko bi dao potrebne informacije

Britanska policija je u četvrtak (14.7.) uhitila još jednu osobu, devetu po redu, za koju se vjeruje da je umiješana u medijski skandal oko Murdochovog imperija. 60-godišnji Neil Wallis je bivši izvršni urednik lista News of the World i bio je zamjenik glavnog urednika Andyja Coulsona od 2003. do 2007. godine. Coulson je napustio novinu 2007. nakon što je otkriveno da je jedan reporter lista prisluškivao telefonske sekretarice, a također je uhićen prošlog petka. Scotland Yard je međutim morao samo nekoliko sati nakon uhićenja Wallisa priznati da je britanska policija između 2010. i 2011. koristila usluge medijske kompanije u vlasništvu uhićenog - još jedan pikantan detalj u "aferi Murdoch".

Burza kažnjava Murdocha

Rupert Murdoch Flash-Galerie

Medijski tajkun Rupert Murdoch

Sam Murdoch tvrdi da njegovom medijskom imperiju u Velikoj Britaniji nije nanesena "nikakava šteta koja se ne da popraviti". Špekulacije da bi se nakon cijelog skandala mogao potpuno povući s britanskog novinskog tržišta (trenutno još ima The Sun, The Times i The Sunday Times) odbacio je kao "čisto smeće".

No, ipak je, nakon početnog odbijanja, pristao zajedno sa svojim sinom dati iskaz pred Odborom za medije britanskog parlamenta. I dalje, međutim, smatra da je njegov imperij reagirao u cijeloj krizi "izrazito dobro u svakom smislu" te je, da bi umirio dioničare, najavio interne istrage. U četvrtak (14.07.) je vrijednost dionica News Corporationa na burzi, naime, pala za 3,1 posto.

Autorica: D. Dragojević (rtre, afpe, dpa, dapd, afpd)

Odg. ur.: S. Tanović