1. Inhalt
  2. Navigation
  3. Weitere Inhalte
  4. Metanavigation
  5. Suche
  6. Choose from 30 Languages

Komentar

Bespoštedni medijski rat u Crnoj Gori

Afera sa švercom kokaina je pokazala da su u Crnoj Gori većina medija osnovani novcem političara i tajkuna. I zato se bespoštedno koriste u polufinalu ove crnogorske drame. Tužbe za klevetu pljušte na sve strane.

Žena čita novine

Mogu li građani u Crnoj Gori vjerovati medijima?

Lice sa Interpolove potjernice, Stanko Subotić - Cane, podigao je intervjuom, koji je dao podgoričkoj „Televiziji IN“, pravu buru među crnogorskim novinarima. Do oštre podjele došlo je i u Savjetu Novinarskog samoregulatornog tijela (NST), jedne od rijetkih novinarskih asocijacija u kojem su sjedili predstavnici svih medijskih udruženja.

TV IN medij organizovanog kriminala?

Naime, nezadovoljni što je Subotić predstavljen kao „relevantan svjedok“, iz Savjeta NST odlučili su da istupe predstavnici najtiražnijeg dnevnog lista „Vijesti“ i nedjeljnika „Monitor“. Oni takođe tvrde da je autor intervjua sa Subotićem, novinar i urednik TV IN-a, Rajko Šebek, prekršio etički kodeks novinara Crne Gore, što on nije prihvatio. „To je zadiranje u sadržinu intervjua, što nije posao NST-a“, rekao je Šebek. Istovremeno su iz opozicionog „Pokreta za promjene“ saopštili da je TV IN medijski servis organizovanog kriminala.

Symbolbild Presse Fernsehen Internet Journalismus

Klijentilističke veze između medija

Predsedavajući NST-a, Mirsad Rastoder, je za Dojče vele rekao da ga brine raspirivanje obračuna na medijskoj sceni kojima se podstiče atmosfera linča, a mediji uvlače u moguću manipulaciju optužbama koje se legitimno mogu dokazati samo u otvorenim istražnim postupcima i pred sudovima. „Mediji su postali poprište prizemne borbe sa teškim kvalifikacijama, pretnjama, uvredama i sumnjičenjima svega i svakoga, iz koje će novinari ponovo izaći kao glavni krivci za sve što ono su moćni zakuvali“, naglasio je Rastoder.

Ogoljivanje stvarnosti

Analitičar medija i dugogodišnji novinar Dragoljub - Duško Vuković kaže za naš radio da je crnogorskim medijima do istine stalo samo toliko koliko ta istina pogoduje njima ili onom interesu kojeg oni klijentelistički prate. “Crnogorsko novinarstvo i crnogorski mediji ne polažu ispit ni ovoga puta, tako da bih se

Natpis Press

Novinari će na kraju biti na najvećem udaru

složio da ova situacija na neki način ogoljuje stvarnost i da se mogu prepoznati manje ili više jasnije klijentelističke veze između medija, odnosno određenih vlasničkih ili uređivačkih struktura u medijima i određenih političkih grupacija, određenih centara moći, itd.“

Medijski rat se tek zahuktava

Vuković je uvjeren da će zbog toga na najvećem gubitku biti građani Crne Gore koji neće moći da imaju prave informacije na osnovu kojih bi donosili odluke ili glasali na izborima. „Vidi se da u Crnoj Gori imamo tuču unutar medijske zajednice i to se u kontinuitetu ponavlja, evo, već 20 godina. Zato možemo naslutiti šta se iz ovoga može izroditi. U svakom slučaju, javnost je na gubitku, građani su na gubitku.“

Ali, čini se da se medijski rat tek zahuktava. Provladina „Pobjeda“ objavila je da je nezavisni dnevnik „Vijesti“ prije 13 godina osnovan novcem premijera Mila Đukanovića i uz podršku njegovog najužeg kruga.

Autor: Mustafa Canka

Odg. ur.: Marina Martinović