1. Inhalt
  2. Navigation
  3. Weitere Inhalte
  4. Metanavigation
  5. Suche
  6. Choose from 30 Languages

Politika

Assange vodi emisiju na TV-kanalu Russia Today

U utorak je emitovana prva emisija koju vodi šef Wikileaksa Julian Assange. Njegov gost bio je šef Hezbolaha H. Nastrallah. Rusi kritikuju ovaj kanal na engleskom jeziku, navodeći da je on produžena ruka Kremlja.

default

Julian Assange

Assange je reklamirajući svoju TV-emisiju, rekao da su njegovi sagovornici spremni reći mnogo više nego na jednom "mainstream-kanalu". Assange se trenutno nalazi u kućnom pritvoru u Velikoj Britaniji i bori se da ga ne izruče Švedskoj, gdje je suočen sa tužbom za silovanje. Uvodni dio emisije izgledao je ovako: "Zovem se Julian Assange. Izdavač sam Wikileaksa. Mi smo objavili svjetske tajne, napali su nas najmoćniji ljudi ovog svijeta. Već 500 dana sam zatvoren bez optužnice. No, to nas nije zaustavilo. U potrazi smo za revolucionarnim idejama, koje mogu promijeniti svijet."

Großbritannien Schweden WikiLeaks Julian Assange wird ausgeliefert Urteil

Assange čeka na presudu suda u Londonu

Uvod u prvu emisiju bio je bombastičan, pogled u studio prozaičan: Mali, tamni biro sa pisaćim stolom i tv-prijemnikom, negdje u Engleskoj. U potrazi za revolucionarnim idejama u emisiju je, putem video konferencije, uključen samozvani borac za istinu, vođa Hezbolaha Hassan Nasrallah. Odmah na početku intervjua Assange je izrazio svoje ubjeđenje da Palestina pripada samo Palestincima. Ujedno je optužio Amerikance da žele destabilizirati Siriju. Pri tome je najavio seriju intervjua. "Teme, o kojima ćemo mi razgovarati, u sredstvima za masovno informisanje nisu detaljno obrađene", rekao je on.

Assange: Russia Today - pravi partner

Ovaj 42-godišnjak je za svoj projekt odabrao rusku TV stanicu blisku Kremlju pod nazivom Russia Today, sa sjedištem u Moskvi. Od septembra 2005. Russia Today, finansirana iz državne kase, emituje program na engleskom, španskom i arapskom jeziku i tako gledaocima daje ruski ugao gledanja na stvari sa jasnim antizapadnim stavom. No, Julian Assange tvrdi da na njegovu emisiju nije bilo upliva i uticaja iz Kremlja. "Da je Wikileaks objavio materijal o Rusiji, situacija bi možda bila drugačija. Ali, momentalno je naš glavni protivnik Zapad, iako smo objavili materijal, koji se odnosi na mnoge zemlje. Russia Today (RT) je pravi partner za našu emisiju. Isto važi i za Al Jazeeru, međutim RT je jako raširena i puno se gleda u SAD-u."

Dossierbild Wikileaks Julian Assange

Assange je objavljivanjem tajnih protokola navukao na sebe gnjev prije svega SAD-a

Najmanje deset razgovora je Assange snimio proteklih sedmica u Londonu. Tamo je osnivač Wikileaksa u kućnom pritvoru sve do konačne odluke hoće li biti isporučen Švedskoj. Tamošnje pravosuđe tereti ga za silovanje dvije Šveđanke. On je to odbacio, tvrdeći stalno da su one politički motivirane. Ulazak u svijet televizije sa Assangea nije samo novi profesionalni izazov već i jedna vrsta terapije. "Kada ste tako dugo u kućnom pritvoru, lijepo je kada ponekad dobijete posjetu. Ali i kada saznate više toga o svijetu. A onda se još ispostavi da su razgovori jako zanimljivi. Zašto ih dakle ne snimiti i drugim ljudima na svijetu pokazati šta se zapravo dešava?"

Emisija se emituje jedanput sedmično i traje pola sata. "Sagovornici nemaju osjećaj da razgovaraju sa voditeljem emisije ili novinarem. Oni razgovaraju sa čovjekom koji je prebrodio tešku i opasnu političku situaciju. To znači, do oni sa mnom razgovaraju na istoj ravni, jer znaju da ih razumijem", rekao je Assange. Koji intervju-partneri se mogu još očekivati od toga RT pravi veliku tajnu. Sigurno je međutim da to neće biti ni bivši naftni magnat Mihail Hodorkovski, ni kineski umjetnik i kritičar režima Ai Veivei.


Autor: Heide Rasche / Jasmina Rose
Odgovorna urednica: Belma Fazlagić Šestić