1. Inhalt
  2. Navigation
  3. Weitere Inhalte
  4. Metanavigation
  5. Suche
  6. Choose from 30 Languages

Начало

Български теми в международните медии:

ще се изтеглят ли българските войници от Ирак.

Протестите срещу присъствието на български войски в Ирак, състояли се в София, продължават и днес да привличат вниманието на международните медии. За срещата на президента Георги Първанов с протестиращите предаде агенция АНСА, а десетки медии по цял свят цитираха информацията на Асошиейтид Прес, според която в България вече се мисли за изтегляне на войските. За нея съобщиха телевизионните канали Си Би Ес и Фокс в САЩ, големи вестници като Вашингтон Пост, Гардиън, Острелиън, както и германските Шпигел, Щерн, Франкфуртер Алгемайне Цайтунг, РТЛ и НТВ. Вашингтон пост цитира Златин Тръпков, секретар по външната политика на българския президент Първанов с думите: "България остава в Ирак. Засега." По темата за евентуалното изтегляне на българските войски от Ирак публикации днес има и в румънските Зиуа, Котидианул и Зиарул де Яш. За евентуалното изнасяне на военни бази на САЩ към България и Румъния става дума в публикация на полския Уорсоу Бизнес Джърнъл на английски. Големият френски всекидневник Фигаро днес пише за франкофонията и ЕС. Вестникът отбелязва, че в момента само три страни от ЕС членуват във франкофонията - Франция, Белгия и Люксембург - но с приемането на България и Румъния броят на франкофонските страни в ЕС ще се увеличи. Германският Тагесцайтунг днес публикува кореспонденция от София, в която не без сарказъм се говори за различни медийни експерименти, свързани с жизнения стандарт на българите. Авторката Барбара Йортл най-напред разказва за инициативата на неколцина депутати да живеят с минималната работна заплата от 120 лева. В кореспонденцията става дума за злорадството, с което българите проследили публикациите в Труд и 24 часа. "Двата вестника, пише авторката, принаделжат към вестникарската група България, зад която се крие германският концерн ВАЦ.

Още преди няколко години той откри любовта си към измъчената от прехода България и вече притежава по-голямата част от пазара на печатните медии, като обвързва читателите си с вестници на поносими цени, а служителите си - със също толкова поносими заплати. Конкуренцията обаче не спи. Първото национално частно радио Дарик отвърна на удара. Собственикът на радиото, бизнесменът Радосвет Радев отпусна 820 лева от личния си портфейл - толкова печели един депутат в България. Щедрото дарение се падна социално слабото четиричленно семейство Георгиеви от София, което живее с 250 лева месечно." По-нататък берлинският вестник иронично коментира досадната упоритост на медиите по тази тема и популистките ефекти на инициативите. По-приятна е друга кореспонденция в германски вестник от България - Майн-Райнер и Висбаденер Цайтунг пишат за турнето на Детския хор от Висбаден из България. Авторът Даниел Хонзак отбелязва, че това е първото подобно турне след свалянето на Тодор Живков и пише както за отличните изпълнения на германските деца в Дупница, Пловдив и София, така и за контактите им с българските домакини, включително и с министъра на културата Божидар Абрашев и заместник-министърката на земеделието Меглена Плугчиева, една от организаторките на турнето. В края на кореспонденцията четем: "Красотата на тази страна направо ти спира дъха - това се разбра при посещението в Рилския манастир в едноименната планина. Манастирът, построен през 15 век на 1100 метра над морското равнище, прилича на крепост и е най-важният културен център на страната, знак на националната тредиция, прекъсната от многовековното чуждо господство." Една българска тема от края на седмицата и днес все още привлича вниманието на мвеждународните медии. Шпигел, ДПА, Ди Пресе и други информират за експлрозията на химикалка с отровен газ в софийския КАТ. Германският Меркур Онлайн пише, че полицията в Ердинген е арестувала крадци на коли от Италия, България и Румъния - същата информация се появи и в Еберсбегрер Цайтунг.