България в международните медии | Начало | DW | 05.01.2006
  1. Inhalt
  2. Navigation
  3. Weitere Inhalte
  4. Metanavigation
  5. Suche
  6. Choose from 30 Languages

Начало

България в международните медии

Отзвукът от газовия спор между Русия и Украйна и руските искания към България са и днес тема на редица международни издания.

default

Джуди Демпси от "Интернешънъл Хералд Трибюн" анализира в своя статия споровете около цената на газа и пише, че суровината дава на Газпром възможност да оказва влияние над политиката и стратегията на поведение на различни страни, сред които в статията се споменава и България. Тайванският “ Тайпе Таймс” намира, че в сърцевината на газовия спор е оттласкването на Украйна от руската сфера на влияние. Според изданието същия проблем сега вече безпокои и две страни като България и Румъния, които се надяват в скоро време да станат 26-та и 27-ма поред членки в общността. Швейцарският “Базлер Цайтунг” препечатва информация на агенция ДПА под заглавие “България отхвърля предложенията на Газпром”. В материала се цитират изявления на българския министър на икономиката Румен Овчаров,според когото сериозни и дългосрочни договорни отношения, каквито съществуват между Газпром и Булгаргаз не би трябвало да се влияят от всяка конюнктурна промяна. Руското електронно издание “Русланд. Ру” предлага днес анализ на руско-украинския газов спор, придружен с таблици за изнасяните от Русия количества природен газ през различните страни, както и за получаваните от отделните държави обеми. Според изданието, през Украйна преминава най-голямото количество природен газ, предназначен за Западна Европа. Това трасе засега оставало без алтернатива. През Турция почти не може да се увеличи капацитета на подаваните количества, което означавало,че в случай на спиране на украинското трасе, щяло да се окаже невъзможно доставянето на значителни количества газ България и Балканите . Германският Франкфуртер Рундшау информира за високата цена, която ще струва реализирането на енергийния проект”Набуко” като евентуална алтернатива на руските доставки и пише, че в някои страни вече се надигат настроения в полза на засиленото ползване на атомна енергия, което за ЕС било равнозначно на кошмарен сън на фона на високите му разходи по закриването на реактори в Словакия, Литва и България.

Вестник “Тагесцайтунг” днес излиза с коментар на наблюдателката за България Барбара Йортел, която анализира въпроса, има ли “целенасочена кампания срещу България. Повод за публикацията е споменаваният често напоследък неофициален документ на ЕС по повод корупцията и организираната престъпност и изведения оттам извод, че България не е готова за присъединяване към ЕС. Авторката констатира, че въпроки инеизясненото авторство на документа и липсата на нови факти, които да съобщи той, много германски медии с въодушевление са се включили в атаката срещу България, която можела да има фатални последици. В края на статията е цитиран наблюдател, според когото подобни кампании обслужвали интересите на националисти и антисемити като Волен Сидеров.

Няколко различни медии се занимават с темата за подкупите, които израелското правителство вероятно е получавало от австриеца Мартин Шлаф. В тази връзка Оберьостерайхише Нахрихтен, както и австрийския “Еврейски вестник” информират за успешната сделка на Шлаф, Таус и Корд в България, където те закупуват Мобилтел за да го продадат после с гигантска печалба на Телеком Аустрия.

Седмичното издание “Ди Цайт” посвещава голям материал на зимния курорт Банско, с чието садържание ДВ ви запозна вече. И още нещо, свързано с туризма. Агенци ДПА разкрива секрета, с помощта на който българските хотелиери и ресторантьори заобикалят новия закон за еднакви плащания за българи и чужденци. Става дума за така наречените намаления за “редовни клиенти”, които стигали до 40%. Според агенцията хитруванията бил плод на страха, че високите единни цени, приетио под натиска на ЕС, ще прогонят българските туристи.